De christelijke krant ‘Uitdaging’ bestaat dit jaar 50 jaar. Vriend en ideeënmattie Wijnand Voogdt nam uitdaging over en vroeg me om hem te ondersteunen met het eerste nummer. Nou ja ‘eerste’, nummer 444 van Uitdaging 2.0. Onder zijn regie veranderen we de A3 krant naar een A5 magazine en brachten meer eenduidigheid aan. Uitdaging kreeg de slogan ‘het evangelie omarmen en doorgeven’.
En dat is gelukt. Het vernieuwde magazine is een mix van 1) Strip van kuifje, 2) Readers digest (ken je Het Beste nog?), 3) de gouden (kindervoorlees)boekjes en 4) het oude uitdagingsnummer. Het magazine is 10.000 keer gedrukt en gratis verspreid aan huishoudens in heel Nederland deze week. In het magazine was ik met name betrokken bij kort nieuws, de agenda, en transfers.
M’n collega Jonathan ontwikkelde voor Wijnand gelijktijdig de website uitdaging.nl, die een heel andere uitstraling kreeg. Ik ging ermee aan de slag om content uit het magazine door te laten verwijzen naar de website met korte nieuwsitems van diverse partners die ook de slogan omarmen. Wijnand is Wijnand niet als het magazine niet een uitdagende kraak-de-code-puzzel bevat, check uitdaging.nl/search.
Een mooi project. Ik ben benieuwd naar het vervolg van het magazine die in november zal verschijnen. Aanmelden om het magazine gratis te ontvangen kan hier.