Mijn telefoon rinkelde en ik nam op. “HELP! We hadden al een advertentie moeten aanleveren 2 uur geleden. Maar kun jij binnen 1 uur een advertentie regelen voor het Nederlands Dagblad? Het is belangrijk omdat het een paginagrote advertentie is.”
Tuurlijk kan dat, ik kick er zelfs een beetje op en noem deze klussen ‘spoedjes’.
Gelukkig was er een goede beeldbank beschikbaar en was het stramien van de eindejaarscampagne bekend. M’n Medair-collega was ook bereikbaar en de opzet ‘pingpongden’ we via WhatsApp heen en weer, zodat we na vijf varianten de definitieve advertentie ready was. Net voor de deadline konden we mee, zodat de advertentie 14 uur later bij de +22.000 ND-abonnees te zien was. Leuk detail is dat de QR code gelijk naar het geef-gedeelte gaat waarbij je dezelfde gifthandels / bedragen aan kan klikken om te helpen en te doneren.
het Medair-bestuur en m’n vader stuurde me het trots het bewijs toe van de advertentie.