Bemoedigings- en kaartenactie voor Mission Possible

, , , , , , , , , , ,

“Kun je ook bemoedigingskaarten maken die we kunnen sturen naar de vijf landen waar we werken?” vroeg Gerande van Mission Possible. Tuurlijk kan dat. Uiteindelijk was die vraag een opstap naar een campagne die steeds groter werd en impact heeft in Nederland én duizenden kilometers verderop.

Per land werden er twee soorten kaarten ontworpen, dus 2 x 5 kaarten. De tekeningen werden handmatig getekend en ik verwerkte ze tot kaarten en ontwierp een campagne logootje met de naam ‘bemoedig vrijmoedig’. Mensen in Nederland konden de voorkant versieren en inkleuren en op de achterkant een persoonlijke boodschap schrijven.

De kaarten gingen als oplegger mee met het magazine van de Reformatorische Omroep, samen met een paginagrote advertentie in het magazine, naar 12.000 adressen. Er werden 10 verschillende varianten gedrukt die random meegingen, waarbij de ontvangers 2 kaarten uit 2 verschillende landen kregen. Ontvangers konden de kaarten inkleuren en beschrijven en gratis retourneren naar een antwoordnummer.

In het magazine van Mission Possible was een middenkatern gewijd aan de actie met vier pagina’s. Op de eerste pagina werd de actie toegelicht. Op pagina 2 was een uitknipbare envelop en op pag 3 en 4 waren er twee uitknipbare kaarten. De middenkaterns met de kaarten waren verschillend, waardoor er vijf verschillende magazines ontstonden binnen dezelfde schil. De magazines worden ook uitgedeeld tijdens beurzen.

Voor de aankleding van de stand van de bemoedigingsactie werden er vijf posters met vijf vrouwen ontwikkeld en een stoepbord om aandacht te vestigen op de actie. (zie foto tijdens de Pinksterconferentie)

Online werd er een landingspagina ontworpen in samenwerking met JonathanOntwerpt. Daar kunnen mensen ook de kaarten downloaden en wordt de actie uitgelegd.

De actie duurt tot en met augustus 2024. In het filmpje hieronder en in de nieuwsbrief van Mission Possible komt de actie tot leven en zie je wat voor impact het heeft op de vrouwen die de kaarten ontvangen. Woorden hebben kracht, helemaal op het geestelijke vlak.

Na deze actie dacht ik dat ik klaar was, maar werd me gevraagd om een mini-camping-magazine te ontwerpen speciaal over babyboxen, samen met een A0-inkleurposter voor de samenspaaractie voor babyboxen. En nog een bouwhekbanner. En… Enfin, genoeg om je van de straat te houden en in te zetten voor een waardevol doel. Van harte aanbevolen, bemoedig vrijmoedig!

Vaardigheden

Gepubliceerd op

juni 8, 2024