De kringloopwereld laat me niet los*. Evangeliegemeente Agapè in Hellevoetsluis heeft naast de kerk een tweedehands kledingwinkel met de toepasselijke naam ‘Tweede Kans’. Samen met Jonathanontwerp.nl verzorgde ik de branding van deze twee aan elkaar gelieerde organisaties.
We begonnen met het logo van de kerkelijke gemeente Agapè wat beheerste liefde betekent. Vandaar het hart, dat ontsnapt, uitbreekt, uitdeelt. De uiterste kleuren donkerrood en helder blauw zijn dezelfde kleuren als de ‘gemeente Hellevoetsluis‘, (die binnenkort fuseert met twee andere gemeentes). De vlakjes in het hart symboliseert de verschillende personages, maar samen in het hart vormen ze een eenheid. De uitwerking van het logo werd verder uitgelegd in een beknopt huisstijlhandboek. Daarnaast werd er een kerksite gemaakt, een template voor de digitale nieuwsbrief en binnenkort een welkomstfolder.
Communicatie voor kerken .NL
In samenwerking met jonathanontwerpt.nl was dit een mooie samenwerking en uitwerking van een kerksite / logo / huisstijl / e-mailnieuwsbrief / folder namens communicatievoorkerken.nl
In het traject adviseerden we om kledingwinkel Tweede Kans zelfstandig te laten zijn, maar wel een binding te houden met de kerkelijke gemeente. Dat is tot uiting gekomen in het logo. Het is duidelijk verwant aan het kerkelijke logo en heeft een ‘zwevend jurkje’ gekregen aan een hangertje, verwijzend naar de kleding die ze verkopen. Daaruit voortvloeiend ontstond de website tweedekanshellevoetsluis.nl, kwamen er visitekaartjes met de openingstijden erop en denken we mee over outdoor-uitingen.
* Voor een rondje kringloop kan je me ’s nachts wakker maken. Ik was betrokken bij de opstart van twee kringloopwinkels en koop liever iets bij de kringloop dan nieuw in een winkel.