Opdracht: Bedenk een fondsenwervende eindejaarsactie en voer deze uit onder de achterban.

Opdrachtgever: Stichting Near East Ministry

Uitwerking: Uit de database maakte ik een selectie van de mensen die de afgelopen jaren een gift gaven of een activiteit bezochten. Deze mensen kregen na sinterklaas een blanco envelop (interesse gewerkt) met een A5 kaart erin en 4 A6 ‘zegen’-ansichtkaarten. Ik ontwierp de kaarten en liet deze via een mailinghuis versturen.

Het resultaat was een A5-ansichtkaart met een herkenbare voorkant die qua beeld en uitstraling aansloot op de kaart van 2018. Op de achterkant stond beknopt weergegeven wat de stichting in 2019 had gerealiseerd en wat voor concreet bedrag er nodig was voor het komende jaar met een oproep om te geven. De oproep om te geven werd op de website (homepage en nieuwsbericht), digitale nieuwsbrief en eindejaarsnieuwsbrief en via Facebook herhaald.

Als bedankje waren er 12 A6 ansichtkaarten gedrukt, waarbij de achterban er random vier verschillende thuis kreeg gestuurd. Dit als bedankje voor de betrokkenheid op verschillende manieren. Er werden extra ansichtkaarten gedrukt die verstuurd kunnen worden gedurende het jaar, omdat de kaarten niet aan kerst gerelateerd is.

communicatiestrategie, vormgeving, tekstschrijven, drukwerkbegeleiding, fondsenwerving

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *